onsdag 30 mars 2011

Strålande sol!

Solen lyser, himlen är blå, vad det är skönt att leva då. Högt i topp går allas humör och det är det som susen gör. Så sant som det är sagt!

Igår var jag iväg och fyllde upp våra flaskor med vatten, 28 liter. Nu för tiden kommer vattnen mycket fortare än vad det gjorde förut. Vi trodde att det berodde på att det har regnat så mycket som det har gjort. Men nu är det nog två veckor sedan. Men jag ska inte klaga! Det är skönt att komma dit och slippa stå i kö och så slipper man stå där så länge. Mycket bra! Och så är det ju gratis också, det är ju givetvis det viktigaste. Som ni kanske förstår så går det inte att dricka kranvattnet här.

Ett tag så la sig eksemet i handflatan men nu har det bubblat upp igen. Jag tror att jag går och tänker för mycket nu igen. Det som oroar mig nu är bland annat min hemresa. Jag måste få veta när jag ska åka hem så jag kan lägga det åt sidan. N slutar tydligen inte skolan för än den 1 juli. Men K slutar tydligen två veckor innan henne. Jag vill ju hem till midsommar... Och så måste jag höra med K om vad som händer under tiden då N har påsklov, Robin är ju här då också dessutom. Ja, jag har lite att ta tag i.

Nu ska jag sms:a Antonia och kolla om hon är på sin spanska lektion eller om hon är hemma. Är hon hemma så blir det playan och en fika med henne idag. Men först måste jag hitta telefonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar