måndag 14 mars 2011

Hemma.

Då har man landat igen. Madrid var fantastiskt!

När jag kom till flygplatsen i fredags så checkade jag in mitt bagage hos en virrtant. För det första hade jag med mig fel papper (mitt namn stod inte med på biljetten) så hon frågade mig om jag hette "Mina Bokningar". Så jag förklarade för henne att allt stod på svenska. Sen hittade hon mig på inchecknings listan till slut. Och jag kunde gå. Men vad nu? Jag fick ingen flygbiljett så jag gick tillbaka och hon bad om ursäkt. Två timmar senare när jag skulle gå på planet (som redan var sent) så uppstod ett problem. Kvinnan tittade på mitt pass och sedan biljetten och sa: "Det är fel namn, har du checkat in ett bagage?" Efter ca 10 minuters pratande i telefonen så strök hon över namnet Abarca Eused och skrev dit Elin Eriksson och en ny sittplats - business class. Och sen var jag tvungen att springa till planet och när jag klev på så satt alla och glodde på mig. Men det var ju faktiskt inte mitt fel, tänk att det alltid går åt pipan när jag reser..!


När jag väl var framme i Madrid hade Matilda och David väntat på mig i nästan två timmar. Vi ringde varandra säkert 5 gånger och försökte hitta varandra innan vi fattade att vi var på två olika ställen. Så jag fick ta bussen till terminal 1 där de hämtade mig med taxi. När vi kom till hotellet och fick se våra rum så blev jag glatt överraskad (bilder kommer). Det var stort och jag hade morgonrockar, tofflor, skohorn och en massa andra saker som inte David och Matilda hade, hihi. Så det var lyxigt...

Vi gick ut och käkade och sen gick vi och la oss. Dagen efter åt vi frukost på Starbucks och sen blev det shopping, käk, tunnelbanan till fotbolls stadion, hotellet och sedan fotboll (Real Madrid - Alicante). Det var riktigt mäktigt faktiskt och så vann de med 2-0 (bilder kommer). Och sen på morgonen vaknade vi av att städerskan öppnade dörren och skrek: "Holaaa!" Men hon gick ut lika fort som hon kom in då hon insåg att vi sov (jag & Matilda). Vi gick och åt frukost, tittade lite i affärer och sen kom Tove och Damir. Då gick vi till hotellet, käkade, spelade kort och sedan var det dags för mig att ta tunnelbanan till flygplatsen, väldigt smidigt.

Jag kom innanför dörren vid 1 inatt så jag har bara sovit sex timmar. Men morgonen bestod utav stress och städ så jag är klarvaken och kan alltså inte gå och lägga mig igen. Nu ska jag lägga över lite bilder och sedan ska jag titta på Brothers and sisters.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar