torsdag 24 mars 2011

Lyckodag!

Ja det stämmer bra det! Efter att N åkt till skolan packade jag ihop och åkte till gymmet. Efter ett tag kände jag att det var dags att bege sig hemåt för att duscha och sedan hämta Antonia. När jag kom ut ifrån gymmet ser jag en bärgningsbil lite längre bort, precis där jag parkerat min bil. Så jag tar löpet helt enkelt. Och när jag kommer fram är min bil redan "uppburen" och mannen ska precis köra därifrån, med min bil..! Så jag vinkar åt honom och säger att det är min bil. Han kliver ur och säger: "Nu hade du tur..." och tar ner min bil. Och jag bli chockad av att han inte börjar härja om polisen och pengar. Han sätter sig istället i bärgningsbilen och kör där ifrån och jag är förvånad. Vilken tur att jag är blond alltså, det bara måste ju vara det..? Nu kommer jag i alla fall inte att parkera där mer. För jag var en sekund ifrån att få betala 200€, igen.

När jag kom hem duschade jag och sen vid 11 hämtade jag Antonia. Vi åkte till La Canada för att shoppa lite. Jag köpte två par shorts och nya svarta bikini trosor. Och nu kom jag precis hem. Ska åka och hämta N ifrån skolan nu och i eftermiddag när K kommer hem har hon med sig hundvalpar. De hittade en plastpåse utanför hennes skola fylld med vatten och hundvalpar. Usch, vad människor är hemska. Så de i hennes klass turas om att ta hand om dem. De är inte mer än ett par dagar så vi måste mata dem en gång i timmen nu. Vi får väl hoppas att de alla överlever. Bilder kommer sen!

2 kommentarer:

  1. Matilda Karlsson24 mars 2011 kl. 16:55

    ne stackars vovvar :( / Matilda

    SvaraRadera
  2. Ja, jag vet. De hade hittat ägaren nu och hon skulle ta tillbaka valparna till mamman. För det finns en stor risk för att de kommer att dö snart. Och sen när de inte behöver mamman längre så ska de ta tillbaka valparna. För ägaren vill ju inte ha dem...

    SvaraRadera