fredag 25 mars 2011

Dagar hit och dit

Nu har jag precis slängt i en maskin tvätt och bäddat rent i min säng. Så nu längtar jag ju redan efter att få gå och lägga mig. Jag kommer så väl ihåg när jag var yngre och sov hos farmor och farfar. Alltid när vi hade släckt lampan så sa alltid Famo: "Det här är det bästa på hela dagen, att få gå och lägga sig." Rätta mig om jag har fel. Så jag skyller på dig, för i dagsläget håller jag med dig till 100%. Men jag kan ju också passa på att tacka er för alla fina minnen jag har där ifrån. Simon och Albin, sjusovarna, som aldrig gick å få liv i. Och så lilla Kalle som gick och la sig själv tidigt om kvällarna för att han var så trött. Hmmf, man kan ju undra om han har fått det ifrån mamma som somnar på soffan varje kväll... Jag tycker i alla fall att det var lika kul att sova där själv som det var att sova där med alla tre. Men jag antar att det var mindre kul för F&F när vi var där alla fyra. Nog om det.

Idag är vädret inte så där fint som det brukar vara här i Marbella. Det regnar ju i och för sig inte men det är mulet, väldigt mulet. Hur som helst, fredagen är här, igen. Jag kan inte fatta att tiden går så fort. Tecken på att man trivs här kanske? Jag vet inte riktigt. Nu är det i alla fall bara 21 dagar kvar tills Robin kommer hit, äntligen! Jag har ju inte sett honom på 77 dagar nu. Hua... Men snart är han ju här i alla fall.

Jag ska nog ta 70 minuters rundan med Flocon idag, sen måste han badas. På tal om hundar så tog inte K med hundvalparna ifrån hennes skola igår. De hittade ägaren och hon lovade att ta tillbaka valparna till mamman för annars kommer de att dö. Ägaren hade väl inget val riktigt när 30 elever kom och knackade på. Så om valparna överlever nu så ska eleverna ta tillbaka de sen när de inte behöver sin mamma längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar