söndag 6 mars 2011

Gymmet

Idag är det söndag vilket innebär röd dag och röda dagar tar man på allvar här i Spanien. Därför är ALLT stängt idag, som vanligt. Jag vet inte varför jag irriterar mig på det just idag, för det har ju varit såhär enda sen jag kom hit i september. Anledningen till att jag är irriterad är för att jag är sugen på att åka till gymmet, som är stängt. För jag finner ingen motivation till att gå ut och röra på mig när det bokstavligen ösregnar ute. Så jag har bestämt mig för att åka dit imorgon efter att N har åkt till skolan. Ja, jag ska äta en riktigt stadig frukost och pallra mig ner till gymmet. Detta kommer bli en bra start på en ny vecka. Och slutet på veckan kommer definitivt inte vara sämre, träffa Matilda! Jag kommer få så mycket positiv energi ifrån henne så det kommer att lysa om mig när jag kommer tillbaka till Marbella. Jag ser fram emot det jättemycket, verkligen!

Igår tog vi K's nya bil på en tur. Vi (K, N, hennes kompis & jag) åkte till Tripal A för att se de hemlösa hundarna. Och detta stället var verkligen 100 gånger värre än det stället hos Susanna, som samarbetar med Tripal A. Det var många hundar, det luktade illa och ja, jag vet inte riktigt om jag kan förklara. Men jag säger som den svenska tjejen, som var där, sa: "Jag får lite dåligt samvete när jag ser dem här hundarna. Jag har precis skaffat mig en framavlad hund där hemma." Efter hund- och kattbesöket drog vi oss vidare till tandläkaren. Han är polack, mycket trevlig och rolig. Sen drog vi oss hemåt och gjorde ingenting. Jag tittade lite på melodifestivalen, sov en timme och tittade på lite annat på Internet. När jag gick ut från mitt rum sedan så lov K också och sov, det är något syndrom vi har här i huset. Sen ringde det på klockan, det var N's kompis mamma som kom. Vid halv nio gick vi alla fem ner till Los Naranjos för att äta middag. Även denna kvällen var trevlig och slutade vid halv 12. Och jag somnade som en stock.

Förövrigt så har jag huvudvärk och ont i öronen, hmf. Jag tror allt att det är något lurt på gång. Men förhoppningsvis inte. Imorgon ska N till skolan för första gången på två veckor, hon har ju varit sjuk och så har hon haft lov. Detta har innebärt lite mer jobb för mig men det har absolut inte gjort mig någonting. Jag har ju bland annat fått gått på zoo och blivit bjuden på god mat.

Men nu ska det bli skönt att få återgå till det vanliga igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar