lördag 26 mars 2011

Ledig

Just nu sitter jag i sängen och tänker: "ja, jag är ju faktiskt ganska brun. För att inte ha solat solarie eller varit i Thailand i vinter." Jag vaknade upp utvilad och pigg vid 09.30, gissa hur länge lilla grisen Elin hade legat och sovit då. Rätt svar: 10,5h. Jag gick upp och plockade ur diskmaskinen, gav hunden mat och gjorde frukost till mig själv. Nu är även N vaken. Vid 12.30 ska hon iväg på kalas. Så igår efter att jag hämtade henne i skolan åkte vi till Corte Ingleís för att hitta en present till henne. Sen åkte vi till videoshoppen och där efter Mercadona. När vi kom hem lagade jag pasta mozzarella med tomat och pesto, en riktig bomb med kolhydrater. Vi äter ju inte kolhydrater till middag i det här huset längre men igår var det ju bara jag och N. Jag hade dessutom lovat henne hennes favoriträtt.

På TV:n visades filmen polisskolan som vi tittade färdigt på. Och sen tittade N på filmen som vi hade hyrt och jag satt på mitt rum. Vid 11 var filmen slut och jag bad N att gå och lägga sig. Hon var givetvis inte trött så hon satt uppe själv medan jag gick och la mig.

Så idag är jag alltså ledig från klockan 12.30 fram till måndag morgon, skönt! Så vid två tiden ska jag träffa Antonia och sen ikväll har jag en känsla av att jag och Johanna (svensk Au pair) kommer att sitta och dricka vin och tjattra någon stans.

För övrigt så hoppas jag att mamma och pappa har det bra i GBG med mina kusiner. (Jag tar för givet att Kalle inte är med..?) Och så tänker jag förstås på min farmor och farfar, hoppas ni blir friska snart. Jag vill gärna ha en uppdatering ifrån pappa om han pratar med dem idag.
Ha en fortsatt trevlig helg gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar