onsdag 23 mars 2011

Energi

Igår träffade jag som sagt Moa. Innan jag träffade henne så kände jag liksom att musten hade runnit ur mig. Ingen bra känsla på något sätt men jag tänkte: "Alla har vi svackor här i livet, vare sig man är på hemma- eller bortaplan." Men jag försökte dock inte ruska av mig det. Hur som helst åkte jag ju iväg för att träffa Moa, min räddare i nöden kan man väl säga. Hon hade så mycket energi som faktiskt smitta av sig på mig, tack jag behövde det verkligen! Vi satt och pratade om ,bland annat, hur tråkiga svenskar är och vilket försprång vi har när det gäller språk, i alla fall engelskan. Och sen att vi alltid får höra att vi är så bra på att uttala spanska. Vi är också internationella eftersom vi lägger till ett a på de flesta engelska orden och på så sätt gör vi de svenska. Ett exempel är Skype-a. Och så pratade vi lite om vad vi lever i för värld här nere. Det är ju verkligen en dröm, det handlar bara om status och pengar. Vi lever i en Barbiworld där allt är platstic fantastic... Nog om det. Efter lite mer än en timme drog vi oss mot svenskbutiken. Och det är ju helt sjukt vad man suktar efter precis allt! Isterband, Frödinges kladdkaka, bröd, marabou, lösgodis, senap, lingon, raggmunk osv.

Sen var det dags för mig att droppa Moa vid bussen. Efter det åkte jag till Mercadona för att handla mat. Och sen får jag ett sms: "N är redan hemma" Så istället för att packa in varorna i bilen och åka till skolan så får jag åka hem istället. Hon ville inte vara med på sista lektionen (gymnastik) för hon hade gjort sig illa på idrotten.

Nu ska jag ta och titta på Big Brother och sen ska jag skypea med mamma. Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar