tisdag 21 september 2010

Utelivet

I lördags provade man på utelivet i Spanien. Jag, Josefin och Malin satt hemma hos Josefin fram till 12 och pratade om allt "mellan himmel och jord" (citat från bibeln ifall Du inte visste det). Sedan bestämde vi oss för att gå ner till Puerto Banus för att förhoppningsvis få tag på en taxi på vägen ner, för det är en bit att gå... Men det kom aldrig någon taxi och det var heller ingen annan som var villig att plocka upp tre snygga, svenska tjejer. När vi väl kom ner till city så har Josefin dragit på sig ett skrapsår på knät, sju skavsår och en stukad fot, bra jobbat!
Vi blev inkastade av "inkastare" (människor som lockar till sig folk till pubben) lite här och var men inget utav ställena var vad vi sökte. Helt plötsligt fick vi V.I.P band till Funky Buddha som vi inte visste vart det låg. Men givetvis var det ett par andra killar som skulle dit och erbjöd oss skjuts, "fint!" tänkte vi och hoppade in. Det var ju bara det att de körde hem till sig istället och så fick vi ta taxi tillbaka. Hur som helst slutade kvällen vid halv 5 då jag åkte hem och la mig. Men morgonen därpå vaknar jag vid kvart över 12 av ett sms från Josefin. Så jag gick upp och åkte hem till henne där vi hängde alla tre till kl 6 då tennisen började. Vi fick tre gratis biljetter ifrån K, det var egentligen jag, N och K som skulle ha gått men N var med en kompis och så var ju C här så då fick vi dem.
Det tog dock lite tid för oss att hitta till den där tennisplanen och vi alla tre kom överens om att Spanien är SÄMST på att göra reklam, vägbeskrivningar och vägskyltar! När jag sedan skulle svänga vänster på en tvåfilig väg så blir det en jättelåååång kö med bilar bakom oss och de tutar i ett. När vi sedan har svängt sen så inser vi att man visst skulle ha gjort en "spansksväng", som vi kallar de för här i Sverige... Så nu vet vi att NÄSTAN vänstersvängar i det här landet görs så här. Men som sagt, de är ju så sjuuukt dåliga på det här med vägskyltar...


Dock tar inte mina misstag inom trafiken slut där... Men det tar vi en annan gång!

Igår gick jag till gymmet, 40 min promenad, gymmade 1h och gick sedan hem. Det var varmt, branta backar och tutande bilar för att man är blond och tjej, jag säger bara; aldrig mer!

Nu ska jag ta på mig bekinin och simma lite, sedan ska jag gå en sväng med Flocon och därefter hämta N i skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar