onsdag 22 september 2010

Första OCH sista bilolyckan..?

Upp vid 8 på morgonen som vanligt, skjutsar N till skolan, hämtar Josefin vid 9, åker till San pedro, letar parkering, hittar parkering (10 min kvar tills lektionen börjar), Josefin öppnar sin bildörr och så säger det "PANG". En medelåldersman kör in med sin van i min bildörr och Josefin säger: "Elin, såg du?" och jag tänker: "nä, men jag hörde!". Mannen kliver ut ur sin van och kommer tillbaka till vår bil. Josefin och jag säger att det är lugnt eftersom det inte hände något med vår dörr och för att vi antog att det var hans fel..?, däremot flög hans sidspegel av. Han började skriva ett slags rapport och han kunde inte engelska så han ringde efter polisen. Polisen kom och jag hade inte med mig mitt körkort eller dokument på bilens försäkring, lyckat! Hur som helst får vi åka till Aoudishoppen, där vi köpte bilen, för att jag visste att det fanns kopior på mitt körkort och pass där och så skulle de ha papper på försäkringarna. Poliserna följer med, en polismotorcykel framför mig och en bakom mig, ganska pinsamt och skrattretande men samtidigt roligt eftersom alla glodde på oss, två blondiner i en bil med poliser runt omkring oss. Hur som helst kliver jag och Josefin med två poliser efter oss in på Aoudishoppen och där sitter försäljarna och flinar åt oss och givetvis känner de igen mig eftersom det bara var 12 dagar sedan jag var där och hämtade min nya bil! Men allt löste sig tillslut. Dock hann vi ju inte till lektionen men vi åkte dit och berättade vad som hade hänt och så fick vi en massa papper på vad som hade gjorts under lektionen. Sen var det bara att åka hem igen.

Kul att man åker till San pedro för att läsa spanska och så drar man istället på sig en bil"olycka" och får åka hem igen, aj aj aj...

2 kommentarer:

  1. HAHA Lyckat

    / Johanna Bejkeby

    SvaraRadera
  2. Visst var det, men men nu är det löst :) K ringer försäkringsbolaget nu.

    SvaraRadera