onsdag 8 september 2010

INTERNET!


Yes, idag kom det in två äldre killar och fixade Internet här "hemma". Så nu kommer jag väl att nöta sönder det de första timmarna...

Just nu står jag i köket, lyssnar på Spotify och förbereder maten. N och K är hos tandläkaren och drar ut en tand på N, så jag är hemma själv. Fast inte helt själv, Floco är ju här och övervakar mig. Ja, han är faktiskt som en vakthund fast att han är så liten. Han skäller när det kommer någon och morrar på mig på morgonen. Han har inte riktigt vant sig vid att jag är här.

Idag har vi varit och tittat på bil till mig. Så imorgon ska vi provköra en peugeot 308 och en Seat Ibiza. Eftersom det är jag som ska köra så kommer K och försäljaren följa med så det kommer det att kännas som en uppkörning, för trafiken här är galen jämfört med hemma. Men men, jag fixar det! Precis som jag har gjort med allt annat den här månaden.

Nu är jag anmäld till spanska kursen. Två gånger i veckan, måndagar och onsdagar och sedan ett sluttest i maj. Och om jag fixar det så har jag bevis på att jag har läst kursen.

Pratade precis med Lina (jobbar som Au pair i Norge) och hon packar... Hon ska hem till Sverige vilket är tråkigt att höra. För nu är det ju bara jag som är ute på resande fot. Men jag har ju Skype och det underlättar mycket! Jag heter: elin.eriksson24

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar