tisdag 28 september 2010

En vanlig dag i Nueva Andalucía

Idag gick jag upp lite tidigare för att se till att vi skulle slippa stressa till skolan. Och visst gav det resultat! N slapp gå den sista biten (det brukar alltid vara fullt med bilar eftersom de flesta kör sina barn till skolan) och hon var mycket nöjd över att vara där 20 min innan första lektionen (kl 9.00) Efter att jag släppt av henne plockar jag upp Malin som bor precis vid skolan, åker hem till Josefin och gör lite spanska läxa och därefter åker vi ner till Puerto banus vid Buddha beach och steker lite. Idag var det riktigt kallt i vattnet men det hindrade varken mig eller Josefin. Men Malin skvätte lite med vattnet på kroppen, alltså kärringbad. Men vi såg till att hon blev riktigt blöt sen i alla fall!

När jag sedan sätter mig i bilen för att åka hem och äta samt gå en sväng med Flocon så har jag fått 2 missade samtal och 2 sms. På tal om missade samtal så sved det lite i hjärtat när jag skulle gå och lägga mig igår och upptäckte två missade samtal ifrån Sverige... Jag missade de för att jag stod och gjorde potatismos och korv. Ja, den svenska maten behöver jag ju inte oroa mig för att jag kommer sakna i det här landet eller familjen. Man kan tex. gå och köpa nyponsoppa, bregott, frödingeskladdkaka osv. i svenskbutiken utanför Josefin eller så kan man ju gå ner och äta potatis och lax nere på Los Naranjos eller varför inte bara åka till IKEA och käka lite köttbullar med mos? Man kan även åka och sätta sig på Starz och äta lite skagenröra eller morotskaka! Det är fint att en svensk äger stället så man vet vad man får. Han var faktiskt här i helgen och umgicks med K och C. Jag fick mig ett varmt välkomnande när jag kom hem ifrån bion i lördags: "Hej älkling!" och jag kände verkligen inte igen rösten... + att jag heller inte är van vid att höra det från någon annan förutom Robin.

Måste säga att jag tycker det är riktigt skönt att ha den här bloggen. Man får liksom skriva av sig lite tankar och funderingar. Jag hoppas bara på att ingen tycker det är tråkigt att läsa och är det det så behöver Du ju inte läsa, jag har ju inte tvingat just dig. Däremot så skulle jag vilja ha word så jag kan skriva riktiga dagboksinlägg och titta tillbaka på senare i framtiden. För alla tankar och händelser vill jag inte dela med mig av på bloggen.

Nu ska jag ta med mig Flocon ut på stranden så han får springa av sig lite. Så imorgon får ni nog se lite bilder ifrån Puerto banus på bloggen.

3 kommentarer:

  1. Hellu =)
    Ladda hem open office så får du "typ" word. Funkar ganska bra iaf :)

    SvaraRadera
  2. Tja "Evve the king" ;)

    Jo jag vet, men det är ju så lustigt :P Hade ju det på datorn förut men tog bort det...

    SvaraRadera
  3. Jaha men du är kass så det är därför haha ;)
    Nä men jaha jag tycker det funkar helt ok, bättre än ingenting ju :D

    SvaraRadera