fredag 3 juni 2011

Tankar kring hemfärd

Jaha om två veckor tar jag farväl av Marbella. Packar det sista, städar mitt rum, umgås med vänner och familj. Det känns konstigt. Ena stunden funderar jag på varför jag vill åka hem och andra stunden är det så självklart, jag vill ju hem! Så här inställd på någonting har jag aldrig varit. Jag försöker att tänka bort mina skyddslappar som endast är inriktade på Sverige. Jag känner mig så målmedveten så det nästan är otäckt. Detta kommer jag givetvis att ångra efter en vecka hemma i Sverige. Jag måste helt enkelt försöka ta vara på min sista tid, framförallt tillvaron. Marbella är underbart, landskapet är fantastiskt - berg, hav och sol. Och så ska vi inte prata om den här underbara familjen som har fått mig att känna trivsel. Utan dem hade detta inte varit möjligt. Jag kan utan tvekan säga att jag inte hade suttit här och skrivit detta inlägg idag om det inte vore för dem, min familj. Hur ska jag någonsin kunna tacka er för denna möjlighet?

Och så var jag tillbaka där igen. ELIN, du måste fatta att det är två veckor kvar! Så nu släpper jag det och lever i nuet.

Vädret idag är ingen höjdare. Det är mulet och det blåser kalla vindar. Idag är det inte mycket som står på schemat. Heini hör nog av sig snart och då ska vi mötas upp någonstans. Då ska jag passa på att dela med mig lite av mina tankar med henne. Sen vid klockan fyra slutar N och vad vi ska göra vet jag ej. Vi måste i alla fall åka till Mercadona och handla. Jag vet också att C åker tillbaka till Japan idag. Han ska under tre veckor "lära in" den nya VD:n i företaget. Så honom kommer jag behöva ta farväl av idag. Och om man ser honom i framtiden vet jag ju inte, time will tell - precis som med allt annat här i livet.
Hade´ gött gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar