måndag 20 juni 2011

Nu har jag landat.

När jag kom hem i lördags kväll så fattade jag väl inte riktigt att jag var hemma. Allt var liksom som vanligt fast ändå inte...

Flygresan gick super, förutom att jag var i Köpenhamn kl 15.00 istället för 14.00. Väskan kom sent och när den väl kom så sprang jag till SJ´s biljettautomat (tur att man har varit på flygplatsen så många gånger innan så jag visste precis vart jag skulle). Väl framme vid automaten knappade jag in min kod - LUL6462W (vilket minne jag har va?), fick mina biljetter och sprang ner för rullbandet. Sen stod det en bromskloss där med sina två ungdomar till barn. Jag säger att jag ska med tåget och flickan ser på mig att jag är stressad. Mamman säger bara: "Vi ska också med det tåget." Och då svarar jag henne med att tåget som står där "Kalmar C" skulle ha gått för 7 minuter sedan. Väl nere så flyttar de sig lite åt sidan, tågets dörrar stängs och de åker. Jag skriker: "fan" rätt ut och blir förbannad. Och jag ser på kvinnan hur hon tar sina väskor och smyger förbi utan att säga ett ljud. Sen hör jag henne säga till sina barn: "det var visst inte det tåget vi skulle med..." Huu, vad det kokade i mig.
En timme och tjugo minuter senare kommer mitt nästa tåg. Byte i Alvesta (som vanligt) och allt gick som planerat. Jag skulle vara i Kalmar 20.00 istället för 19.00 så det var ju OK. Men sen var det stopp i Emmaboda och där stod vi stilla en längre stund och tillslut kallade de på bussar. Jag gick till busstationen och tod en lokalbuss till Kalmar och var framme vid halv 10. Där stod pappa och hade väntat länge. Men vad gjorde väl det, jag kom ju hem i alla fall!
Väl hemma i Mölstad skålade vi i champagne och jag kände lugnet, underbart!

På söndagen var jag sur för att inte någon av mina kompisar välkomnade mig hem eller hörde av sig. Sen hämtade Matilda mig vid sju tiden och satte på mig en ögonbindel. Sen kom jag hem till Tea och välkomnades med denna överraskning. Vilka fin fina vänner man har! Tusen tack!

(bilden tagen från Sofie).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar