fredag 17 juni 2011

Sista dagen.

Sista dagen i Marbella är kommen. Nu är det inte ens 24h kvar tills jag är på resande fot, igen.
Alla planer gick åt pipan idag. Låt mig säga så här: "Det är ju inte det typiska Marbella vädret vi brukar ha här..." Våra 31°c har sjunkit till ca 22°c och det är kallt. Ett dis har dragit sig in över kusten och jag som inte har varit på stranden sedan i tisdags. Det är sura miner just nu ska ni veta. Vad gör man liksom? Packar färdigt antar jag för ikväll ska vi iväg till K's skola för mingel osv.


Ja, ni ser ju skillnaden ganska så tydligt...

Igår skulle vi ha gjort vårt muntliga prov med läraren. Jag skulle även ha fått mitt certifikat på att jag har studerat spanska sedan september. Hon var sjuk... Så vad händer nu då mån tro? Antar att jag får slänga iväg ett mail till henne med min adress hemma i Sverige så jag verkligen får det underskrivet och allt. Hur som helst gick det skriftliga provet galant. Inte så konstigt kanske när det var ett prov för nybörjare och jag har läst spanska i ca fem år, pinsamt!

Men ett annat certifikat som jag fått är ifrån K, och det är inte ett dåligt sådant. Tusen tack för dem fina orden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar