fredag 1 oktober 2010

Malin har idag lämnat oss...

Nej, hon har inte dött. Hon har "bara" åkt hem till Sverige igen. Både jag & Josefin tycker givetvis att det är tråkigt, SUPER tråkigt... Men jag är väldigt tacksam över att ha fått lära känna denna roliga människa :) Och jag hoppas verkligen att vi ses igen!? Anledningen till att hon var tvungen att åka hem var för att Diana (hennes "mamma") hade tagit dit henne i smyg. Detta visste inte exmaken (som försörjer Diana och flickan) om så när han fick veta detta så hotade han med att ta alla pengar ifrån henne. Så Malin var tvungen att åka hem och idag kom en ny Au pair som han hade valt ut istället. Riktigt pissigt!

Detta gjorde att Josefin var tvungen att ha Malin hos sig en natt. Så nu har Josefins "mamma" ballat totalt och tagit ifrån henne hennes nyckel och sagt en massa elaka saker både till J & M. Hon har inte alla hästar hemma den kvinnan... Tur att Josefin har barnen och Bob i alla fall!

Drama kan man ju lugnt säga att vi har här i Nueva Andalucía. Men nu är det bara jag och Josefin kvar så vi får väl se hur mycket mer drama det blir nu när Malin inte är här längre, eftersom det är hon som har haft sådan otur stackarn...



Puerto Banus!



Hur som helst gick vi ut en sista kväll tillsammans med Malin och det slutade med att jag var hemma i min egna säng vid halv 7 på morgonen... Men det var det värt! Jag sov en timme, gick upp vid 8 och såg till att N kom iväg till skolan och sedan åkte jag hem och lade mig i två timmar igen då Malin och Josefin dök upp vid 11 (ja, jag har bara sovit 3h idag). Då åkte vi till Starz och tog oss varsin burgare, hu så goa de är!!! Sen körde vi henne till bussen där hon skulle åka med till flygplatsen. Det blev lite tårar och det kändes jobbigt på alla möjliga sätt. Men kanske mest för Josefin som vet att Malin ska hem till hennes trakter, vilket hon själv gärna vill nu när det är som det är i hennes familj här.

Nu blir det "TV dinner" i soffan - Twilight filmerna väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar