tisdag 5 oktober 2010

Sjuk

N var hemma igår för att hon var sjuk. Så jag missade min lektion och ett gympass. Så när hon låg och sov till 11 passade jag på att skriva mitt första dagboksdokument. Inte för att det kändes så där privat som det man skriver i en dagbok ska vara. Men någongång blir det väl det. Sen när hon vakande åt vi frukost och sedan började vi pussla ett 1000 bitars pussel. Vi åkte och handlade sen också för K skulle ta hem lite folk på eftermiddag så vi handlade pizza och en massa annat gott. Så igår åt vi hemmagjordpizza med en norsk, en islänning och deras två söner. Mycket trevligt!
N gick och lade sig tidigt för att hon inte mådde bra och idag är hon också hemma. Så jag sov till klockan 10 och det var riktigt skönt. Så idag har vi tittat på Emil i Lönnebärga och Bröderna Lejonhhjärta och så håller vi på att pussla. Det är riktigt skönt att vara hemma och inte göra någonting faktiskt och nu är Josefin också sjuk så jag går inte misste om något precis.



Nu när jag har varit hemma igår och idag så har jag börjat tänka på vad jag gjorde när jag var hemma från skolan. Jag kommer ihåg (det var ju inte så länge sedan man var 11 kanske men men), jag "kommer ihåg" att jag fick gå till OK och köpa godis och hyra film på mamma eftersom hon jobbade där då. Fast inte om jag hade influensa förstås...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar