söndag 3 oktober 2010

vuxenlivet

Här om dagen satt vi och pratade vid matbordet om hur situationen för mig här är. Och den dagen hade jag; varit i skolan, gymmat, gått med hunden, diskat, lagat mat, tvättat, handlat och lagat middag. Så då skojade jag och sa att: "Hos Urma kände jag mig lite som askungen och här..." så funderade jag ett tag och sen sa jag: "... känns det lite som att jag får prova på vuxenlivet, jag hämtar barnen i skolan, jag lagar mat, handlar, tvättar osv." och så skrattade vi! Men jag måste säga att jag trivs med det och jag tycker oftast att det är kul. Men sen börjar jag fundera när människor i min ålder på Facebook skriver på sina statusar: "idag har jag samlat vuxenpoäng, jag har diskat, tvättat osv." Vad gör inte jag då..?
Jag funderar på om jag ska ta jobbet som "strykerska" istället för att någon annan ska komma hit och stryka. Så jag får lite mer pengar. Det är ju i alla fall värt att prova på det den här månaden. För jag kan ju inte påstå att jag kan slänga pengar runt omkring mig hur som helst... Och när jag får min lön så har jag oftast inte ett öre kvar i plånboken. Men jag överlever gott och väl!

Idag skulle jag och Josefin egentligen ha spenderat dagen på stranden i Puerto banus och pluggat spanska. Men det blev inte så eftersom vädret inte tillät oss. Så vi har varit nere i Puerto banus och suttit på en uteservering och pluggat spanska istället. Och så har vi fått lite motion också!


Bilder ifrån Nueva Andalucía:










Bilder ifrån Puerto banus:



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar