lördag 9 oktober 2010

Fredagsmys

Körde precis hem Josefin till sig. Vi (jag, Josefin, K & N) har suttit och tittat på Twilight 3 här hemma. Jag ÄLSKAR filmerna och jag är definitivt inte ensam om det. Nu hoppas jag bara på att hinna läsa böckerna innan den fjärde filmen kommer ut på bio.

Mitt under filmens gång började jag fundera. Vad sjukt egentligen att jag har lärt känna de här människorna och funnit mig i detta läge så fort. Jag vet att jag har varit i flera svackor men det känns verkligen som om de dagarna är över nu. Absolut inte för att jag inte längtar hem eller för att jag inte saknar er där hemma men för att jag har funnit min vardag helt enkelt. Och hemlängtan är inte densamma som den var för några veckor sedan, jag har liksom kommit över en tröskel känns det som. Jag är så otroligt nöjd och stolt över mig själv, jag är glad! Den här veckan har varit super och nu är det ÄNTLIGEN helg!

Imorgon ska vi upp "tidigt" och åka iväg till (kommer ej ihåg vad det heter, ska ta reda på det), men vi ska i alla fall hjälpa till att duscha hundar som är hemlösa. Det är ett hundpensionat, en välgörenhet helt enkelt. Och den här kvinnan är tysk och har adopterat bort flera hundar dit. Mer fakta kommer senare, kanske imorgon.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar