måndag 11 oktober 2010

Spanska

Efter att jag släppt av N i skolan åkte jag och plockade upp Josefin. När vi kom till San pedro, för att berätta för läran att vi inte klarade av kursen vi gick, bemötte hon oss väl. Vi fick även veta att vi läste Advanced och att vi kunde hoppa ner till de äldre som är "tröglärda" eller börja om helt. Vi bestämde oss för att hoppa ner till de tröglärda och det kändes så mycket bättre. Vilken lättnad! Vi fattade vad läran pratade om för att hon pratade engelska också. Vi var heller inte sämst i klassen längre, vi var bäst. Både för och nackdel kanske men nu hänger man verkligen med och det känns skönt. Efter lektionen blev vi tillsagda att gå och fixa material till kursen på ett "kopieringskontor". Där skulle vi få en stor bunt kopierade papper med spiral. De är klara på onsdag och kostar 30€ styck. Boken, ja en bok, vi hade till den förra kursen kostade 17€. Spanien alltså eller ska man skriva spanjorer? De gör bra affärer på allt som man efterfrågar...

Jag och Josefin ska köpa varsitt fotoalbum där vi ska klistra in lite bilder och saker som påminner om oss vårt år som Aupairer. Typ som en scrap-book! Så nu måste jag börja samla på mig bilder, loggor osv. Visst är vi smarta?

Nähe, nu har jag en hel del att ta tag i: disken, tvätten, N's rum, toaletten, gå med Flocon och handla, innan jag ska hämta N vid 16.00




Jag & Flocon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar