söndag 3 oktober 2010

Nytta med nöje

Dagen började med att Jag och N åkte och hämtade Josefin för att sedan åka till marknaden. Om jag inte har berättat det så är det marknad här varje lördag. Alltid jättemycket folk och alltid jättevarmt! Men jag "gillart"!

Värmen ja, vid kl 22.00 ikväll var det 23grader i Marbella. Vi har ju faktiskt gått in i oktober nu och det är fortfarande så varmt. Dock har man blivit lite bortskämd nu eftersom man faktiskt tycker att det är lite kyligt. Hur som helst var jag och Josefin inne i Marbella. Jag åkte hem till henne vid 6 och så tog vi bussen in. Jag har ju aldrig varit där och gått så det var kul att få se lite nytt. Gamla stan var jättemysig och riktigt spansk. Vi satte oss i en gränd för att äta lite och "glo på folk". Maten var super och jag var så hungrig innan vi åt så jag fick ont i magen. Men jag "tvingade" i mig en glass i alla fall och så fick jag visa mina skills i att beställa kulglass på spanska! Josefin vart lite chockad hon. Påtal om spanska så har jag för första gången idag förstått ord för ord i en spansk konversation mellan två människor, jippi!

Bilder: Klicka på de för att få dem större


- Gamla Stan i Marbella



- Josefin i Gamla stan



- Jag på restaurangen


Nä, nu måste jag sova. För imorgon ska jag och Josefin till playan och plugga spanska, förena nytta med nöje kalls det!

1 kommentar: