tisdag 20 juli 2010

Siesta

Till lunch åt vi en förrätt som bestod av hackade morötter och potatis samt gröna ärtor. Till denna röra äter man med tonfisk och bröd. Efter det åt vi kött som huvudrätt. Och efterrätten var glass (samma som igår). Så i det här huset äter man en förätt, som enligt mig är ganska tung, och därefter endast kött, sedan efterrätt = en trerätters middag. Till lunch dricker de alltid något slags vin, igår var det mousserande vitt vin och idag var det rosé. Det dricker jag men öl till kvällsmaten skippar jag, då dricker jag heldre vatten. Sen äter vi ingenting för än vid 10 på kvällen. Det som är lite kul är att de tycker att jag äter lite, men det är väl för att jag är van vid att kunna småäta om jag är hungrig. Så jag antar att jag kommer att börja äta mer med tiden.

Än så länge tycker jag att Urma och Pepelouis (en inneboende som arbetar tillsammans med Urma) är helt OK. Det jag tycker är lite sådär med dem är att de har taskig humor. De tillåter mig inte laga mat för att jag sa att jag inet brukade göra det (men det betyder ju inte att jag inte kan). Jag fick tex. inte göra kötbullar för att de var rädda för att behöva åka till sjukhuset. Då visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Och sen sitter de och skämtar om att "din pojkvän är med en annan tjej nu när du är här, killar du vet..." Inte ett dugg kul enligt mig. Men jag antar att det beror på att jag är ganska känslig nu i början. Har ju inet riktigt börjat trivas än om man säger så...

Efter att vi hade ätit så diskade jag och sedan fick jag ta siesta. Självklart valde jag att bada i poolen och sola, eller sova rättare sagt. Värmen och spanskan gör mig utmattad. Sen när jag vaknade gick jag upp och upptäckte att det fanns ett gym i rummet bredvid mitt. Så jag slängde på mig joggingskorna och började gå på rullbandet. Efter några minuter kommer Urma upp och ser ganska trött ut och säger "jag vore tacksam om du frågar först för nu började Brad (vakthunden) att skälla och jag började undra vem det var som var i huset" med sin knaggliga eneglska, för den är inte bra... Hoppsan tänkte jag, fan vad pinsamt + att jag blev skiträdd när hon öppnade dörren. Jag bad i alla fall så hemskt mycket om ursäkt och så gick hon igen. Efter att jag hade gått 20 minuter så pallade jag verkligen inte mer, jag svettades som en gris!
Efter att jag hade duschat gick jag ner eftersom vi skulle åka och handla vid 7. Då säger hon att en kompis till henne behövde prata med henne så jag kunde inte följa med. Det var meningen att hon skulle handla och att jag skulle gå en sväng med Blondie (valpen). Men icke. Så nu ska jag stänga på TV:n och lyssna på spanska, som jag blivit tillsagd...
Utsikten från andra våningen (där jag har mitt rum). Klicka på bilden för att få den större.

1 kommentar: