måndag 19 juli 2010

Första inlägget

Jaha då har man fixat en ny blogg för att ni där hemma ska ha koll på vad jag gör här på Ibiza.

Just nu sitter jag och lyssnar på Spotify med spansk reklam, hur det nu kommer sig...

Igår kom jag till Ibiza. Jag blev väl bemött på flygplatsen av Urma, som jag nu bor hos. Hon hade med sig en vän och en av sina hundar, "Brad". För det är han som vaktar hemma och alltså hade han blivit lagom förbannad om jag kom dit utan att ha hälsat på honom innan. Mitt första intryck var att de inte hade pli på honom och det kändes väldigt obehagligt.

Sen när vi kom hem mötte vi Zimba inne, en annan hund. Och efter det fick jag träffa Blondie och (kommer inte ihåg vad hon heter). Alla hundar är i alla fall schäfrar och Zimba som bor inne är en "liten sket" hund på 14 år. Han fyller år om 8 dagar så då ska vi fira honom :P

Efter det åt vi lite lätt och sen var det dags att sova - 01.45. Och så fick jag ställa klockan för vid 09.00 skulle jag vara i köket.

Idag har jag varit och handlat med Urma och innan vi åkte bad hon mig ta på mig jeans för att schorts var för utmanande eftersom jag är blond. Inte så lockande att behöva göra det eftersom man börjar svettas av att bara vara ute, men men. Och så har vi varit ute och gått med valpen på 4 månader, Blondie. Jag ska lägga upp lite bider snart så ska ni få se henne, jätta söt! :D

Nähe nu har jag 45 min kvar på min "fritid" så nu måste jag kolla på ett recept för köttbullar. Och så skojar de om att de kommer behöva åka till sjukhuset imorgon bara för att jag ska laga mat, ganska elakt! ;) Men vi får väl se hur det blir med det besöket...

BTW, min utsikt och huset är ganska fett :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar