torsdag 22 juli 2010

Ärlighet varar längst

Kom precis ut ur duschen och har redan börjat svettas, kul...

Även denna dag har gått fort och det är jag tacksam för. Fast idag har jag verkligen fått göra "skit göra". Men men så länge tiden går fort så skiter jag i vilket.

Efter att jag hade plockat ur diskmaskinen (som jag gör varje eftermiddag) så åkte jag och Urma till parken för att gå med Blondie. Det är tredje gången hon går i koppel och hon är faktiskt duktig fast än att Urma inte tycker det. Vi småpratade bara om lite allmänna saker sen blev hon allvarlig. Hon började prata om Ana som jag skulle ha jobbat som Au pair för. Urma berättade att de var i en kris, vilket jag redan visste. Hon berättade också att Urma var hennes sista utväg för att hitta något till mig. Och Urma sa OK för att vara snäll mot Ana som hon tycker väldigt mycket om. Urma fortsatte sedan med att berätta att hon hade tänk åka till Boston (där hon var Au Pair som tonåring) i augusti. Hon ville sedan ha ett ärligt svar ifrån mig om jag ville vara hos henne eller inte. Då svarade jag ärligt att jag är en mycket social person som tycker om att ha människor runt omkring mig och därför vill jag heldre jobba som Au pair. Jag berättade även att jag har lagt ut en profil på en Au pair sida. Hon var tacksam för att jag var ärlig. Men om det var så att jag ville stanna hos henne så måste jag åka hem om ett par dagar eller om en vecka. Och sedan komma tillbaka hit när hon har varit i Boston, ca 3 veckor. Så nu vet jag inet riktigt vad jag ska göra. Jag vill ju inte vara här men att få åka hem ett par veckor och sedan komma tillbaka låter lockande, varför vet jag inte.

Men jag ska tänka på saken och så hoppas jag ju på att jag får napp på Au pair sidan.

Nu ska jag gå ner och titta på TV med Urma och Pepelouise. Jag ska sitta i soffan tills Urma frågar mig om jag är hungrig och då äter vi sen går jag upp på mitt rum och hoppas på att få prata med någon på Skype :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar