tisdag 20 juli 2010

Frukost

09.00 befann jag mig i köket som jag hade blivit tillsagd. Men idag sattes jag i arbete. Jag fick göra tomatsåsen och skära (inte hyvla) ost. Först river man tomater och sedan pressar man dem. Efter det häller man i lite olja och salt. Detta har man sedan på ett bröd som de har haft i ugnen och därefter lägger man på en ostskiva och till detta dricker man kaffe. Det gäller att äta mycket för man får inte mat för än vid 3 eller tom. 4...

Efter att vi ätit klart följde de med upp på mitt rum för att hjälpa mig med luftkonditionneringen. När jag kom hit blev jag tillsagd att inte röra på temperaturen. Vilket jag gjorde iaf för det är verkligen jätte varmt på mitt rum. Men det hjälpte inte. Så de följde med mig upp för att hjälpa mig (och då hade jag givetvis ställt tillbaka den som den var från början). Vet inte om jag fick så mycket hjälp för han sänkte den 3 grader. Så jag får väl vänja mig vid värmen.

Nu har jag precis tittat klart på en film om Afrika med spanskt tal och text. Måste villigt erkänna att jag fattade NADA! Men men det blir väl bättre med tiden. Urma bad mig nämligen att titta på filmen.

Nu ska jag gå ner igen och se vad jag kan hjälpa till med. Tycker inte om "dötiden" för den får mig att tänka på er där hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar