måndag 18 juli 2011

Mål i livet.

Känns ju ganska korkat att sitta och blogga på den här sidan, egentligen. Jag menar det är ju faktiskt min "au-pair blogg" så att säga. Dock har jag ingen lust att gå tillbaka till min gamla blogg fast än att jag tyckte det var kul att läsa och titta på gamla inlägg/bilder. Men den tiden är totalt förbi. Det som är förflutet är förflutet och ska vara förflutet, punkt slut.

Men vart ska jag ta vägen i framtiden då? Vad håller jag på med just idag som kommer löna sig i framtiden. Det gäller både relationer och yrken. Usch, jag mår illa bara jag tänker på det. Och jag har tänkt på det hela dagen och jag är oerhört förvirrad, som vanligt kan man väl säga. Men än så länge är jag väl ändå inte knäpp i skallen. Jag har bara förlorat fotfästet för ett slag, vilket jag gjorde i höstas också (när jag åkte till Spanien för att jobba). Men faktum är att det är två helt olika situationer. I höstas visste jag ändå att jag skulle komma hem i juni, jag hade ett mål. Jag kunde helt enkelt fokusera på mitt mål - dit jag ville. Men nu är jag ju totalt LOST. Och det är så otroligt jobbigt. Men trots detta så finns det ändå ett litet ljus. Jag vet att när bitarna börjar falla på plats och jag har ett mål så kommer jag uppleva en otrolig lättnad. Och det strävar jag efter!

1 kommentar:

  1. I know the feeling :) men du kommer säkert på nåt snart som du vill göra. läs en kurs i Lund eller nån annan studentstad under tiden. jag tror du hade trivts väldigt bra med studentlivet. man träffar mycket nytt folk och festar lite :) sen är det inte så långt hem ju
    kram Maria

    SvaraRadera