måndag 19 september 2011

Jobb på Scania

Lång tid har gått sedan jag skrev här sist. Vad har då hänt under den här perioden?

Jo, vikarierandet som mattant (köksbiträde med ett finare ord) rullade på fint. Det var ett par dagar i augusti som haf var utan arbete. Jag har varit runt på Ljungnässkolan, Eken och Blåklockan. Trivts bra på alla tre arbetsplatser och gjort mitt bästa. Jag har fått lära känna nya människor och lärt mig sammarbeta ännu bättre, kul.
Men idag tog jag farväl av mattant yrket. För idag ringde de från Scania och frågade om jag ville börja jobba hos dem och det vill jag ju självklart! Redan imorgon börjar jag min utbildning som pågår under fyra veckor. Jag har blivit erbjuden 6 månaders anställning där dessa fyra veckor utbildning ingår. Efter två intervjuer och en hälsokontroll är jobbet alltså mitt!!

Det kör dock ihop sig ännu mer för kost- och städtjänsten så om någon är intresserad kan ni kontakta mig så ska jag hänvisa er vidare.

För övrigt har min familj i Spanien fått en ny Au pair. Och jag har haft lite kontakt med henne via mail. Hon verkar trevlig och jag hoppas hon kommer komma lika bra överens med familjen som jag gjorde och så kan jag ju passa på att önska henne lycka till. Kan ju passa på att nämna att K och N ringde på min 20 års dag och sjöng för mig, det var kul och uppskattades skarpt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar