torsdag 14 juli 2011

.

På jobbet idag stod det fisk, potatis och kallsås på matsedeln. Och så skulle barnen som är laktos få varm sås. Den såsen bestod endast av laktosfri grädde och vitpeppar. Givetvis smakade jag på såsen klockan 10.00 och den var helt OK. Problemet var ju bara det att den serverades en timme senare då såsen hade stått och dragit åt sig vitpepparn. Så när jag stod i köket och diskade hörde jag pojken säga: "Åsa, såsen var jättestark!" Till svar fick han: "men gå och drick lite vatten då..." Och så hostade ett tag och jag låtsades som ingenting. Stackars barn, vilken mattant de har fått. Och så var det en annan flicka idag som frågade: "Är det inte jobbigt att va mattant..?" De är så söta de små barnen och jag tycker fortfarande att det är kul.
Imorgon är det redan fredag och då har jag bara en vecka kvar sen. Det ska bli så sjukt skönt med fredag, har sett fram emot det så länge nu. Jag älskar ju att sova som ni kanske har förstått på ett par tidigare inlägg.

Efter att jag slutade så åkte jag, Sofie och Julia till gymmet. Det blev ju inte överdrivet mycket gjort, men lite. Och som sagt: "Den bästa träningen är den som blir av." Så helt fel var det ju inte att åka dit. När jag sedan kom hem så hade mamma satt igång med att baka muffins. Och det satt mer än fint till eftermiddags kaffet!

Idag har jag även sagt upp mitt 073-93 44 162 nummer. Känns ganska onödigt att ha två abonnemang... Och om det är någon som vill ha mitt nya är det bara att fråga.


Varför kan det inte vara sånt här väder jämt för? (En sommarkväll på seglaholmen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar